"Conceptes i tècnica ajuden a solucionar processos creatius. M'interessa aconseguir que la joia s’integri d’una manera més natural a la quotidianitat, i que sigui un llenguatge proper a tothom."
...”El gest de traspassar un dibuix sobre paper damunt d’un braçalet o d’unes arracades, i tractar de conservar la seva ductilitat o bé dibuixar amb fils de colors, com fa l’Eugènia Besora, ens recorda que també la joieria pot seguir mantenint un estret lligam amb algunes de les aportacions tècniques que han contribuït a desbordar l’àmbit de la pintura i l’escultura tradicional. El collage, l’assemblatge, l’objet trouvé i el mateix ready made han fet possible també el desenvolupament de la joieria contemporània.” Glòria Picazo
“...És ple d’enigmàtics materials al quals en prou feines posaríem nom. Tot en miniatura. Al cap de l’Eugènia Besora, tots tenen una forma concreta que res té a veure amb el seu estat actual. Aviat seran petites escultures. Joies d’autor en què absolutament tot ho fa amb les mans, sense ni tan sols utilitzar soldadura. L’or no l’enlluerna. Ni les pedres precioses. Una de les seves darreres col·leccions estava feta de paper. La seva joieria és deliberadament contemporània. El valor de cada peça no te res a veure amb la matèria primera amb què ha estat creada.” Anna Sáez
Parlem amb l'artista:
Vas estudiar joieria a L’Escola Massana de Barcelona, i més tard ets vas llicenciar en Belles Arts, especilitat escultura. Què et va portar a compaginar aquestes dues especialitats?
Si, efectvament, primer vaig estudiar joieria a l’Escola Massana i quan feia tercer curs em vaig matricular a classes d'escultura a la Facultat de Belles Arts de la UB. Em sentia atreta per ...
Participants: Eugènia BesoraLloc: Galeria CONTEXT